piątek, 15 lipca 2011

Bitwa (krzyżykowa) pod Grunwaldem

Z okazji rocznicy Bitwy pod Grunwaldem
-chyba jedynej przy której świętowaniu autentycznie potrafimy się cieszyć-
wstawiam  kilka fotek, bo może ktoś nie widział 
gigantycznego dzieła  Jana Matejki ;)
może bym słowem nie wspomniała o tym obrazie, gdyby nie to, że został !wyhaftowany!



całość ma ponad 9metrów na 4metry wysokości
teoretyczna długość zużytych nici w 220 kolorach to 150 kilometrów!

 to cudo  stawało przez rok i 9 miesięcy ! 
Chylę głowę przed zdolnymi  i pracowitymi rączkami hafciarki.
Sama jestem w tych sprawach leniuchem , ale tradycje hafciarskie w mojej rodzinie są bardzo długie i wiem ile trzeba poświęcić pracy i czasu by stworzyć choć najmniejsze dziełko.W krzyżyku specjalizował się mój tata, a mamaw richelieu, ja niestety nie miałam tyle cierpliwości by mnie to poważnie wciągnęło. Trochę żałuję, bo to co raz rzadsza umiejętność. 
Brawo dla  Janiny i Adama Panków oraz wszystkich utalentowanych rączek:)


2 komentarze:

Różowy Zakątek pisze...

O rany!!! Niesamowita sprawa!!! Jestem w szoku!!!

Jelithe pisze...

Wow, aż wstyd mi, że ja swój obrazek już któryś rok z rzędu dziobię.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...